tisdag 16 december 2014

Prinsessan Charlene i första intervjun om Gabriella och Jaques för Paris Match


Den franska tidningen Paris Match har fått den första intervjun med Prinsessan Charlene sedan Gabriella och Jaques föddes för snart en vecka sedan. Charlene berättar att tvillingarna föddes 15 dagar för tidigt och behöver gå upp lite i vikt innan de kan visas upp för första gången. De är fortfarande kvar på sjukhuset, Princess Grace Hospital, men Charlene hoppas att de ska få komma hem innan jul.

Prinsessan Charlene mår bra men är lite trött och återhämtar sig från kejsarsnittet, berättar hon. Eftersom Gabriella och Jaques föddes för tidigt är de små, men mår bra och växer för varje dag.

Charlene berättar hur det kändes att hålla barnen i sina armar för första gången:
"Först var jag glad att höra deras första skrik. Jag var uppenbarligen lite överväldigad av känslor. Varje sekund med dem är magiskt. Jag ser fram emot att spendera mer tid i deras närvaro. Se dem växa är underbart. Det förändrar ens liv för alltid". "De är vackra, förtjusande, jag är galet kär i dem".

Att bli förälder har fått Charlene att känna ett stort ansvar:
"Jag tror att en mycket stark skyddsinstinkt i mig föddes. Ett starkt band som förenar oss, de är mitt ansvar under de kommande åren. Jag kommer att göra mitt bästa för att vägleda dem, höja dem och ge dem de värderingar som min man och jag delar. Detta är ett spännande uppdrag och vi kommer att ge det bästa av oss själva för att uppnå det. Nu njuter vi av varje ögonblick."

Intervjun med Prinsessan Charlene finns i veckans Paris Match
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...