lördag 22 februari 2014

Prinsessan Madeleines babylycka på dagens tidningar

Aftonbladet 22 februari 2014

Födseln var planerad till den 25 februari, men redan den 20 februari klockan 22.41 lokaltid föddes Prinsessan Madeleines lilla dotter på sjukhuset New York Presbyterian i New York. Vid middagstid på fredagen höll den nyblivna pappan Chris O'Neill ett pressmöte där han berättade om sin nyfödda dotter.
Kung Carl Gustaf och Drottning Silvia sågs lämna Drottningholms slott i bil under fredagen för att flyga från Arlanda till New York för att träffa den nya lilla prinsessan.

Eftersom Prinsessan Madeleine befinner sig i New York, så kan inte den traditionella formen av vittnesbekräftelse vid en kunglig födsel tillämpas. Istället kommer två läkare vid det sjukhus där barnet har fötts skriva ett intyg till Kungen där de intygar att de närvarat vid födseln och att det nyfödda barnet är Prinsessan Madeleines dotter.


Expressen 22 februari 2014

Kvällsposten 22 februari 2014

Familjens lyckönskningar till Prinsessan Madeleine och herr Christopher O'Neill

Kungaparet

-Vi känner idag både lycka och varm tacksamhet och vår glädje är stor. Vi önskar nu att Prinsessan Madeleine och Christopher får lugn och ro och kan ta vara på denna unika tid med sin lilla dotter.

Kronprinsessparet och Prins Carl Philip

-Vi är alla väldigt glada över att Madeleine och Christopher har blivit föräldrar. Vi ser fram emot att få träffa den nya lilla familjen och inte minst Estelle är väldigt nyfiken på sin nya kusin. Vi önskar dem stort lycka till!


Prins Carl Philip berättar för Expressen att han fick veta nyheten på fredagsmorgonen. "Det är jättekul. Jag pratade med min syster och sms:ade med Chris. De mår jättebra och är alla jätteglada, självklart."
Herr Christopher O’Neills mor, fru Eva-Maria O'Neill

-Jag är mycket lycklig över mitt nya barnbarn och jag ser fram emot att få träffa henne. Jag önskar henne allt gott i livet. Jag vill framföra mina varmaste hälsningar till min son och Prinsessan Madeleine och gratulerar dem till deras första barn.

Herr Christopher O’Neills systrar fru Tatjana d'Abo och grevinnan Natasha von Abensperg und Traun

-Vi är mycket glada över vårt nya syskonbarn och är lättade över att allt har gått bra. Det är en efterlängtad lekkamrat till alla kusinerna. Vi vet att vår bror och Prinsessan Madeleine kommer bli underbara föräldrar och vi önskar dem allt gott.











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...