fredag 21 februari 2014

Chris O'Neill berättar om sin nyfödda dotter på pressmöte


Chris O’Neill har hållit pressmöte för att berätta om födseln av hans och Prinsessan Madeleines dotter. Klockan 12.00 lokaltid i New York (18.00 i Sverige), mötte han pressen på New York Presbyterian Weill Cornell Medical Center, det sjukhus där födseln har ägt rum.


Den lilla dottern väger 3150 gram och är 50 cm lång. Chris berättade att han var med under hela förlossningen och fick klippa navelsträngen. Den lilla flickan liknar sin mamma och har mörkbrunt hår och mörkbruna ögon. "Hon liknar sin mamma och det är allt jag kunde önska". Chris visade upp ett litet fotavtryck från den nyfödda dottern som fanns tryckt på hans underarm.

Det har varit många känslor under dagen, berättade han. Överväldigande, men också nervöst att se sin fru föda. "Jag tycker att det är fantastiskt vad kvinnor går igenom. Jag tror inte att många män hade klarat av det". Det kändes fantastiskt att få hålla i sin dotter för första gången.
Chris berättade vidare att han redan har tagit en massa foton: "Jag har nog slut på minnet i både kameran och telefonen".

 

Beslutet att föda i New York var inte symboliskt. Det var ett svårt beslut att bestämma sig för, men beslutet var helt och hållet Prinsessan Madeleines eget och Chris har stöttat henne i det, berättar han.
Paret har redan bestämt namn på sin lilla dotter, men vad det blir är hemligt ännu så länge. "Jag hade gärna berättat, men jag får inte säga det", svarade Chris på namnfrågan. På frågan om han kunde uttala alla namnen svarade skämtsamt: "Jag kan, men ni kan det inte än för ni känner inte till dem".

Under pressmötet fanns även förlossningsläkaren med och hon berättade att förlossningen hade tagit ungefär ett dygn från de första värkarna tills att flickan var född. En vanlig förlossning utan kejsarsnitt. Chris var ett bra stöd för Prinsessan Madeleine under hela förlossningen.

Den nyfödda dotterns lilla fotavtryck. Foto:Kungahuset




Foto: Kungahuset.se/ Expressen-tv-Live/Tv4 Nyheterna
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...