fredag 30 november 2012

Hertiginnan Catherine besökte skolan St Andrew's där hon själv varit elev

Foto: Max Foster CNN/Twitter
På fredagen var det St Andrew's dag, det årliga firandet av Skottlands skyddshelgon. Dagen till ära närvarade hertiginnan Catherine vid skolan St Andrew's i Pangbourne, Berkshire där hon själv gått under nio år. Förutom att fira dagen tillsammans med elever och personal, invigde Catherine en ny landhockeybana på skolans område. Catherine som själv spelat landhockey under sin skoltid, fick prova att spela på den nya banan och det gick bra trots att hon hade kappa och stövlar med klack. Den rutiga kappan kommer för övrigt från Alexander McQueen.

Vid en samling för en grupp yngre barn på skolan berättade Catherine att skolan hade två marsvin när hon gick där. "Det fanns ett som hette Pip och ett som hette Squeak, så min syster kallades Pip och jag Squeak", berättade hon.

I ett kort tal sa Catherine att hon hade tyckt mycket om att gå på skolan. Hon sa: "I själva verket tyckte jag så mycket om det att när jag skulle sluta sa jag till min mamma att jag skulle komma tillbaka som lärare. Eftersom det inte hände, blev jag glad över att bli tillfrågad om att komma tillbaka idag på St Andrew's Day."

Foto: Paul Harrison (SkyNewsRoyal)/Twitter
*Se mer här i Daily Mail


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...